top of page
  • Writer's pictureLisbeth

Levanger

Målet for dagen var Levanger og ca 36 mil med kjøring.

Været var litt lettere.

Men må få si at den delen av E6 som vi skal kjøre er veldig kjedelig, ensformig og lite å se på. Men, kanskje jeg tar feil og dere er uenige.

Så er vi tilbake i Trønderlag

Vi brukte lang tid på veien og gjorde flere stopp. Så det var sen ettermiddag før vi var fremme i Levanger. En sentral og grei bobilparkering ved vannet. Det var vann og strøm der.

Da vi hadde kommet oss på plass, satt vi i gang med middagen.

Plutselig får jeg en melding på Instagram "Hei naboer", den var fra Instagramkontoen Tuurtravel. Jeg skjønte ingenting før jeg oppdaget at de hadde parkert på bobilparkeringen bak oss. Så jeg gikk ut og fikk en veldig hyggelig prat med Gro og Roger.

Så koselig når vi treffer på folk vi har blitt kjent med via Instagram.

Etter middag skulle vi gjøre det vi var kommet for i Levanger -treffe Lars og Sophia.

Sophia er medisinstudent og har praksis på sykehuset her (lokalsykehusutplassering). Lars var på besøk og da passet det bra at vi kom til Levanger og traff begge to.

Så vi dro avgårde. Vi fant bysykler på veien som vi leide og syklet gjennom sentrum, langs vannet og fant frem til hybelen til Sophia. Vi ble ikke veldig lenge hos Lars og Sophia, men fikk lånt vaskemaskinen og skravlet litt.

Kveldstrøtte som Vidar og jeg er måtte vi komme oss tilbake til bobilen og senga.

Levanger by night

Da vi var på vei tilbake til bobilen traff vi på Gro og Roger, som også hadde vært ute på sykkeltur med bysykler. Så da ble det igjen en lang og hyggelig prat med de. De har reist så utrolig mye og opplevd masse spennende.

På søndag var planen at vi bare skulle være sammen med Lars og Sophia.

Og planen fulgte vi. Vi gikk tur, spiste pizza, skravlet og koset oss.

Vidar, Lars og Sophia

Far og sønn

Lars og Sophia <3

Lars på bysykkel

Det ble ett veldig hyggelig døgn i Levanger og så koselig å se hvor Sophia er dette halvåret.

Da kvelden kom tok vi Lars med oss i bobilen og kjørte han tilbake til Trondheim.

Vidar og jeg overnattet bare på en rasteplass langs E6 rett etter Trondheim. Det fungerte helt fint det óg.

Dette er tredje siste natten av ferien vår. De to siste skal vi ha på Røros.